Strony, sklepy internetowe Lublin, Warszawa - Projektujemy, tworzymy, Drukarnia Lublin

Profesjonalne

Strony i Sklepy WWW

dla Twojej firmy

Czy linki sponsorowane mają wpływ na pozycję witryny?

Pozycjonowanie i linki sponsorowane to rodzaj reklamy skierowanej na wyszukiwarki. Linki sponsorowane często wykorzystywane są do testowania słów kluczowych, na które witryna powinna być pozycjonowana. Dając natychmiastowy efekt bycia na pierwszej stronie wyników przekonują klienta zarówno do swej skuteczności jak i trafności dokonanego wyboru. To jaki budżet reklamodawca przeznacza na kampanię najczęściej zależy od branży i konkurencyjności słów kluczowych. Nie ma jednak zasady mówiącej o tym ile pieniędzy musi zostać wydane na reklamę aby okazała się skuteczna i przyniosła określony zysk. - linki sponsorowane to często pierwszy z etapów jakie podejmuje się przed pozycjonowaniem witryny.

Pozycje linków sponsorowanych ustalane są na zupełnie innych warunkach niż wyników organicznych. Na ich pozycję w dużej mierze wpływa konkurencja, która wyznacza marginalne stawki, jakie trzeba zapłacić za dane słowo by pojawić się w wynikach. Ponad to algorytm analizuje jakość strony docelowej, dopasowanie słów kluczowych z reklamowaną branżą jak również inne czynniki, które wpływają na kształtowanie pozycji reklamy.

Pozycjonowana witryny podlega zupełnie innym zasadom oceny algorytmu Google, który weryfikuje przede wszystkim ilość i jakość linków prowadzących do witryny. Ponad to w dużej mierze dla algorytmu liczy się wiek domeny co w przypadku linków sponsorowanych nie ma żadnego znaczenia.

W przypadku witryny pozycjonowanej w wynikach organicznych dużą rolę odgrywa kod strony, w którym znajdują się elementy mające znaczenie dla robota przeszukującego witrynę. W przypadku linków sponsorowanych stronę przeszukuje ten sam robot jednak zwraca uwagę na zupełnie inne elementy kodu. Skoro dla robota w linkach sponsorowanych kod strony nie ma znaczenia, strona nie może być również rozpatrywana pod kątem pozycjonerskim.

Indeksacja witryny czyli dodanie strony do bazy Google to jeden z podstawowych etapów umożliwiających działania pozycjonerskie. Jako jeden z wstępnych elementów strategii pozycjonowania strony stanowi jednocześnie warunek konieczny do dalszych działań podejmowanych przez pozycjonerów. W przypadku linków sponsorowanych indeksacja strony nie ma znaczenia. Każda strona, posiadająca aktywny adres www i treść, może być reklamowana za pomocą kampanii Google Adwords. Jest to jeden z podstawowych argumentów potwierdzających fakt, iż prowadzenie kampanii linków sponsorowanych nie może mieć wpływu na pozycję witryny.